Ortaca Eğitim-Bir-Sen İlçe Temsilciliğimizin düzenlediği yemekte eğitim çalışanları bir araya geldi. Yemekte açılış konuşmasını gerçekleştiren İlçe Başkanı Mehmet Ali TOP selamlama konuşmasından sonra sözü Şube Başkanımız Önder UÇAK'a bıraktı.
Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Muğla İl Başkanı Önder UÇAK, “Ortaya konulan uygulamalar içimize sinmiyorsa, iç huzurumuz yoksa iş huzurumuz da yoktur. Öğrenciyi yüreklendirmesi beklenenlerin yürekleri ağzına getirilmemeli, talepleri karşılanmalıdır” dedi.
Önder UÇAK, Ortaca Eğitim-Bir-Sen İlçe Temsilciliğimizin düzenlediği yemekte eğitim çalışanlarıyla buluştu. Sendikal çalışmalara ve gündeme ilişkin açıklamalarda bulunan UÇAK, aydınlık bir geleceğin eğitimden geçtiğini ifade ederek, “Sorunlarımızın çözümü nitelikli bir eğitimden, işinin başına huzurlu bir şekilde giden öğretmenlerin varlığından geçmektedir. Sorunlarla boğuşan, şamaroğlanına döndürülen, moral ve motivasyonu sıfırlanan bir öğretmenden başarılı ve iyi insan yetiştirmek beyhudedir. Öğretmenlerin sorunlarını çözmeden eğitimin sorunlarını da çözemeyiz. Öğrencilerini daha iyi yetiştirebilmesi için öğretmene zemin hazırlanmalı, maddi ve manevi anlamda sorunları giderilmeli, başarısızlıkla sonuçlanan uygulamaların faturası öğretmene kesilmemelidir” şeklinde konuştu.
Sorunları derinleştiren uygulamalara karşı mücadelemiz kararlılıkla sürecek
Ülkenin, milletin, kamu görevlilerinin, eğitimcilerin hayrına olmayan hiçbir işin, projenin, sistemin, uygulamanın destekçisi olmadıklarını, olmayacaklarını dile getiren Önder UÇAK, “Eğitimde çözüm bekleyen onlarca sorun varken, yeni sorunlara neden olacak performans değerlendirme sisteminde ısrar edilmesini anlamakta güçlük çekiyoruz. Performans değerlendirme taslağı başta olmak üzere, öğretmenlik mesleğini değersizleştiren ve eğitimin sorunlarını derinleştiren yanlış politikalara, uygulamalara karşı mücadelemizi kararlılıkla sürdüreceğiz” diye konuştu.
Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Muğla Şube Başkanı Önder UÇAK, eğitimin öznesi olan eğitimcilerin saygınlığını ortadan kaldıracak performans değerlendirme sisteminin hayata geçirilmesi durumunda işin iyice rayından çıkacağını vurgulayarak, “Öğrencinin öğretmene not için parmak salladığı yerde iş rayından çıkar. Bu, eğitime ilişkin paradigmanın yanlış olduğunu gösteriyor. Yapılması gereken, öğretmenin işini kolaylaştırmak olmalıdır” dedi.
UÇAK, öğretmen yetiştirmedeki yanlış politikalar, istihdam sürecindeki zorluklar ve haksızlıklar, öğretmen açığı, sözleşmeli öğretmenlik sorunu, Alo 147 garabeti, istihdamda güçlük çekilen bölgelerdeki mahrumiyetler, iş güvencesi açısından yaşanan kaygılar, eğitimin öznesi öğretmenlerimizin şiddetin nesnesi hâline getirilmesi gibi olumsuzlukların ve devam eden sorunların, eğitimin niteliğinin artırılmasına engel olduğunu, öğretmenlik mesleğinin itibarına gölge düşürdüğünü söyledi.
Eğitimde fiziki anlamda kayda değer bir ilerleme kaydedildiğine dikkat çeken UÇAK, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ama geldiğimiz noktada tartıştığımız konulara bakıyoruz, öğretmen performansı diye, gelecekte ciddi sorunlara ve telafisi zor süreçlere yol açacak bir proje üzerinden eğitimin neredeyse geleceğine dinamit konuluyor. Böyle bir şeyi kabul etmemiz mümkün değildir.”
Öğrencinin öğretmene not verdiği bir sistemde geleceğin inşa edilemeyeceğini kaydeden UÇAK, “Eğitim, bir otorite olarak öğretmeni görmeyi ve ondan alabileceğini almayı gerektirir. Öğrencinin öğretmene not için parmak salladığı, ‘hoca görüşürüz’ dediği yerde iş rayından çıkar. Bu, eğitime ilişkin paradigmanın yanlış olduğunu gösteriyor. Bütün işimiz, öğretmenin işini kolaylaştırmak olmalıdır” şeklinde konuştu.
Eğitimcileri tepkisel davranışlara yöneltecek yaklaşımlardan uzak durulmalıdır
Performans taslağının yanlış olduğunu ve bu işin böyle olmayacağını belirten UÇAK, “Biz bunun yanlış olduğunu baştan söyledik. Taslak sahaya sürüldü, pilot uygulaması yapıldı, biz buna itiraz ettik. Bu yöntem yanlış, bu yöntemi geri çekin dedik. Öğretmenler odasına giriyorum, eğitimciler sinir küpüne dönmüş, ateş püskürüyor. Bu, sosyal maliyet üretiyor, hayra hizmet etmiyor; memnuniyet değil, maliyet üretiyor. Bu kitleyi tahrik ederek, tepkisel davranışlara yöneltecek yaklaşımlarda bulunarak doğru yere varamayız” ifadelerini kullandı.
Eğitimciye şiddete karşı caydırıcı tedbirler alınmalı, yasal düzenleme yapılmalıdır
Eğitimciye şiddet konusuna da değinen UÇAK, şunları söyledi: “Şiddet toplumun kanayan yarası hâline gelmiştir. Her geçen gün artan şiddet olayları birçok eğitimciyi mağdur etmekte, eğitim camiasını hem tedirgin etmekte hem de üzmektedir. Şiddet olaylarına dur diyecek bir irade gösterilmez, şiddet uygulayanlar hak ettikleri cezaya çarptırılmaz ve daha ciddi, caydırıcı tedbirler alınmazsa çok daha ağır olaylarla karşı karşıya kalabiliriz. Eğitim çalışanlarına karşı eğitim-öğretim hizmeti sunumundan kaynaklı şiddet eylemlerine yönelik cezai ve hukuki tedbirlerin alınması elzemdir. Bu konuda caydırıcı nitelikte yasal düzenleme yapılmasını talep ediyoruz.”
İmza kampanyamız devam ediyor
UÇAK, performans değerlendirme taslağının geri çekilmesi ve şiddete yasal düzenleme yapılması talebiyle 81 ilde, “İmzanı Gönder, İradeni Göster” sloganıyla bir ay sürecek imza kampanyası başlattıklarını hatırlatarak, “Kampanyamız bütün eğitim çalışanlarının katılımına açıktır. 2 Nisan’da başlayan ve 1 Mayıs’a kadar devam edecek olan kampanya kapsamında toplanan dilekçeleri, Millî Eğitim Bakanlığı’na ve TBMM Başkanlığı’na ulaştıracağız” dedi.