Muğla 1 Şubesi

Sorunların Çözümü İçin Çabalarımız Kararlılıkla Sürmektedir

Eğitim-Bir-Sen Muğla Şubesi İlçe Başkanları aylık toplantısını gerçekleştirdi.

Eğitim-Bir-Sen Muğla Şube Başkanımız Önder UÇAK Başkanlığında Şube Yönetimi, İlçe Başkanları ve İlçe Yönetim Kurulu Üyelerinin katılımı ile toplantı gerçekleştirildi. “İlim, İrfan ve Hikmet Yolunda Şuurlu Gençlik “ düsturuyla bir aksiyon hareketine dönüşen Genç Memur-Sen’in “Bir Bilenle Bilge Nesil “ projesi hakkında değerlendirmelerde bulunarak projesinin uygulanması noktasında iştişarelerde bulunuldu. UÇAK, toplantı da gündeme dair açıklamalarda bulundu.

UÇAK : Sorunların çözümü için çabalarımız kararlılıkla sürmektedir

Eğitim-Bir-Sen Muğla Şube Başkanı Önder UÇAK, vicdan sahibi insanların kimsesizlere ensar olup kucak açması gerektiğini ifade ederek, “Biz aynı devasa gövdenin birbirine kenetlenmiş elleriyiz. Adaleti herkes için teminat bilenler, mazluma kol kanat gerenler, kimsesizlere ensar olup kucak açanlar olmalıyız. Çünkü bizim haritamız gönül coğrafyamızdır” dedi. UÇAK, sosyal sorumluluk açısından görevlerimizi yerine getirirken aynı zamanda sendikal anlamda sorunların çözümü için çabalarımız kararlılıkla sürmektedir” dedi.

Özelde görevlerinin üyelerinin haklarını gözetmek olduğunu vurgulayan UÇAK “Genelde ise ham demokrasiden tam demokrasiye geçişte sorumluluk almaktır. Evrensel olarak da nerede bir mazlum, mağdur varsa, rengine ve diline bakmaksızın ona yardım elini uzatıp sahip çıkmaktır. Emek örgütlerinin yaklaşımı evrensel olmalıdır. Biz bu anlayışı kuşandığımız için, Bosna-Hersek’ten Telafer’e, Kobani’den Süleymaniye’ye, Arakan’dan Filistin’e, Orta Afrika’dan Pakistan’a, Asya’ya dünyanın neresinde bir mağduriyet varsa orada olmaya, o insanlarla birlikte bir arada bulunmaya gayret ediyoruz” diye konuştu.

Eğitim-Bir-Sen Şube Başkanı Önder UÇAK, performans adı altında yapılan çalışmaların, başta eğitimciler olmak üzere, ülkeye zarar verdiğini belirterek, “Öğretmen performans değerlendirme sistemiyle yapılmaya çalışılan şeyi anlamak mümkün değil. Performans ölçmeye yönelik yaklaşım, eğitimcileri tahrip ediyor, itibarsızlaştırıyor. Öğretmen kimliği bu anlamda irtifa kaybediyor. Öğrencinin eğitimciye parmak salladığı bir sistemde; velinin öğretmeni darbettiği yerde gelecek inşa edemeyiz” dedi.

Öğrencinin öğretmene parmak salladığı bir sistemle yol alamayız

Türkiye’nin çok kritik bir süreçten geçtiğini dile getiren UÇAK, herkesin üzerine düşeni yapması gerektiğini kaydetti. Milli Eğitim Bakanlığı’nın öğretmen performans değerlendirmesini eleştiren Önder UÇAK, “Birlik ve beraberliğe, dayanışmaya, ortak akla, kalıcı politikalara, sorun üreten değil, çözüm getiren uygulamalara, motive edici yaklaşımlara ihtiyacımız var. Ancak, eğitim alanında atılan bazı adımlar, hayata geçirilen ve geçirilmeye çalışılan bazı projeler, başta eğitimciler olmak üzere, toplumu geriyor, ayrıştırıyor, iş barışını bozuyor. Öğretmen performans değerlendirme sistemi adı altında yapılan çalışmalar, eğitimcileri tahrip ediyor, itibarsızlaştırıyor. Öğretmen kimliği bu anlamda irtifa kaybediyor. Öğrencinin öğretmene parmak salladığı bir sistemde; velinin öğretmeni darbettiği yerde gelecek inşa edemeyiz. Bu projeleri kim hazırlıyorsa, bu aklı kim veriyorsa, kesinlikle sosyal maliyet üretmeye yönelik tuzak kuruyor. İşin bu boyutu gözden kaçırılmamalıdır” diye konuştu.