Muğla 1 Şubesi

Şube Başkanımız Önder UÇAK'tan Ula,Bodrum ve Üniversite'de Sendikal Ziyaretler

Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Muğla İl Başkanımız Önder UÇAK, Ula ve Bodrum Eğitim-Bir-Sen İlçe Temsilciliklerimizin organize ettiği üye ziyaretleri programına katıldı. Şube Başkanımız Önder UÇAK ayrıca Muğla Sıtkı koçman Üniversitesinde ve Afrin'de şehit düşen Dalaman'lı Şehidimiz Jandarma Özel Harekat Uzman Çavuş Fuat DEMİR'in cenazesine katıldıktan sonra Şehidimizin okuduğu okula da ziyarette bulundu.

Şube Başkanımız Önder UÇAK, Ula Karabörtlen S. Göktürk İlkokulunu, Kızılyaka İlk/Ortaokulunu, H.Ercan Ermaş Mermer Anadolu Lisesini, Muğla sıtkı Koçman Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Celal Ateş'e, Fen Fakültesi Dekanımız Prof. Dr. Ramazan Güp ve Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Bekir Tanay’a, Şehidimiz Fuat DEMİR’in mezun olduğu Dalaman Gürleyik Ortaokulunu, Bodrum Neşe Doğan İlkokulunu, Konacık Cahit Özvezneci İlkokulunu, Gümbet Hüseyin Boyacı İlkokulunu, Bodrum İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünü ziyarette  bulundu. Ziyaret kapsamında Öğretmenler odasın da gündeme dair iştişare ve değerlendirmelerde bulunuldu. Şube Başkanımız Önder UÇAK, öğretmenler odasında performans değerlendirme uygulaması ile ilgili açıklamalarda bulundu.

Eğitimcilerin performansını ölçmekle sorunlara çözüm bulunmaz

Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Muğla İl  Başkanı Önder UÇAK, öğretmen açığı, farklı istihdam modelleri, kamu vicdanını yaralayan mülakatla öğretmen atama yöntemi, eğitimcilere yönelik ölümle sonuçlanan şiddet olayları, kariyer basamaklarında yükselme sistemi, istihdamda zorluk çekilen bölgelerdeki sorunlar, eğitim yönetiminde yaşanan sıkıntılar başta olmak üzere, birçok sorun çözüm beklerken, Millî Eğitim Bakanlığı’nın öğretmenin performansını ölçmeye yönelik arayış içerisine girmesini anlamakta güçlük çektiklerini söyledi.

Öğretmeni aktör olarak görmeyen hiçbir uygulamanın tarafı olmayacaklarını, ortak akıl ürünü olmayan herhangi bir çalışmayı desteklemeyeceklerini vurgulayan UÇAK, “Sorunlu performansının faturasını öğretmenlere çıkarmaya çalışanlar bizi başarı üzerinden motive etsinler. Bu ülkede en kıymetli işlerden birini yapan kitleyiz. Mesleğin itibarını zedeleyerek başarı elde edemeyiz. Bu konular ayaküstü karar verilecek işler değildir. İstişare edilmeden, paydaşların görüşleri alınmadan atılan adımları, uygulamaya konulmak istenen çalışmaları doğru bulmuyor, desteklemiyoruz. Bu tür politikalar tam zemine oturmuyor. Çünkü ortak akıldan geçirilmiyor. Çalışma yaparken, geçmişte yaşanan sıkıntıları göz gönünde bulundurmak; ülkenin, milletin, çalışanların hassasiyetini gözetmek, ileriyi düşünmek zorundayız” dedi.

İstişareye dayanmayan uygulamalar hataya ve mağduriyete yol açmaktadır

Bakanlığın aceleci ve plansız bir tavırla, hukuki ve kanuni dayanağı olmayan, öğretmene, öğrenciye ve eğitime somut hiçbir katkısının bulunmadığı açık olan performans değerlendirme sistemini uygulamaya koymaktaki ısrarının, hatalara ve mağduriyetlere neden olacağını dile getiren UÇAK, “Kamu hizmeti ile kamu görevlileri arasında hizmet süresince bulunması gereken liyakat, güven ve sadakat temelli ilişkiyi ölçen, puanlayan ve bunlara dayalı iş ve işlemler üreten sicil sistemi 2011 yılında kaldırılmıştır. Aradan geçen zaman zarfında ise ne genel ne de kurumlar bazlı ‘bunun yerine ne konulabilir, bir sistem ikame edilmeli mi’ şeklinde bir soru ya da ihtiyaç vurgusu ortaya konmadı. Hâl böyle iken, bugün bir anda bir yönetmelik taslağı ile öğretmenin performansının ölçülmeye kalkışılması, kamu yönetimi ve kamu hizmeti teorisi ve pratikleriyle örtüşmemektedir. Motivasyon üretmek yerine, mevcut motivasyonu bitirecek bir içerikle performans sistemi kurulacağını düşünmek dahi istemiyoruz. Böyle bir sistem, hem yorucu hem de yıpratıcı süreçlere yol açacak ve yeni sorunlara kapı aralayacaktır” şeklinde konuştu.

UÇAK, kamu personelinin başarı, verimlilik ve çalışma gayretini izlemek ve kamu hizmetinin kalitesini yükseltmek için gerekenin, çalışan, çaba gösteren, görevini yerine getiren, kamu hizmetinin kalitesini yükseltmek için fedakârlıkta bulunanlar için bir başarı değerlendirme sistemi kurmak olduğunu ifade etti.

Motivasyonu bozacak, iş barışına halel getirecek performans değerlendirmesinin gündemden çıkarılması herkesin hayrına olacaktır

Yakın tarihte, performansı öne çıkaran Öğretmen Strateji Belgesi’ne de pilot uygulamaya da karşı çıktıklarını, tüm eğitim çalışanlarına tam puan verilmesi yönünde eylem kararı aldıklarını hatırlatan UÇAK, eğitimcilerin motivasyonunu bozacak, iş barışına halel getirecek performans değerlendirmesinin gündemden çıkarılmasının ülkenin, Bakanlığın, eğitim çalışanlarının ve kamu görevlilerinin hayrına olacağını vurguladı. UÇAK, yönetmelik taslağının yürürlüğe konulması hâlinde, eylem kararı almaktan geri durmayacaklarını söyledi.

Performans ölçmeye kalkışanlar eğitimcileri başarı üzerinden motive etsinler

“Öğretmenin performansını ölçmeye kalkışanlar bizi başarı üzerinden motive etsinler” diyen UÇAK, “Bu ülkede en kıymetli işlerden birini yapan kitleyiz. Mesleğin itibarını zedeleyerek bu iş olmaz. Bu konular ayaküstü karar verilecek işler değildir. İstişare edilmeyen, paydaşların görüşleri doğrultusunda şekillenmeyen hiçbir kararın yanında olmayız, öğretmeni aktör olarak görmeyen hiçbir uygulamayı doğru bulamayız. Bazı politikalar tam zemine oturmuyor, çünkü ortak akıldan geçirilmiyor. Çalışma yaparken, geçmişte yaşanan sıkıntıları göz gönünde bulundurmak, ülkenin, milletin, çalışanların hassasiyetini gözetmek, ileriyi düşünmek zorundayız. Yaşadığımız son süreç, bir adım atmadan üç kere düşünmemiz, politika üretirken kılı kırk yarmamız gerektiğini bize söylüyor” ifadelerini kullandı.

Bakanlık, eğitimin paydaşlarıyla daha etkin bir iletişim ve iş birliği içerisinde olmalıdır

Bakanlığın, sendikalar ve diğer sivil toplum kuruluşları başta olmak üzere, eğitim alanındaki diğer paydaşlarla daha etkin bir iletişim ve iş birliği içerisinde olması yönünde irade kullanmasının geleceğimiz açısından elzem olduğunu belirten UÇAK, “Millî Eğitim Bakanlığı’nın yükseköğretim kurumlarıyla, akademik çevrelerle ve sendikalarla sık aralıklarla bir araya gelmesi, belirlenecek politikaların isabet oranının artmasını sağlayacak, kabul düzeyi yüksek kararların alınmasına yardımcı olacaktır. Özellikle, eğitim mevzuatını ve personeli ilgilendiren düzenleme ve uygulamaların, müfredat değişiklikleri gibi konularla ilgili çalışmaların ve alınacak kararların bu iş birliği ve paydaş sıfatı üzerinden birlikte gerçekleştirilmesi, sonuçların birlikte analizi ve sonuçlara dair eleştirilerin de birlikte üstlenilmesi gibi demokratik toplumlara özgü birlikteliği de beraberinde getirecektir” diye konuştu.

Örgütlü olmanın önemine dikkat çeken UÇAK, sözlerini şöyle tamamladı: “Muğla'da şu anda 4 bin, Türkiye genelinde ise 450 bini aşkın üyemiz bulunmaktadır. Bu sayıyı daha da artırmak gerekiyor. Bizim bu halkaya dâhil etmemiz gereken eğitim çalışanları var. Örgütlenmenin önemini anlatmak, hakikati ifade etmek ve örgütlülüğü büyütmek noktasında hepimize sorumluluk düşüyor. Sivil toplumun ve sendikaların ne kadar önemli olduğu 15 Temmuz’da bir kere daha net bir şekilde anlaşıldı. Darbenin panzehri alanlar, alanları dolduracak sivil yapılanmalardır. Bu bilinçle meydanlara çıktık. Memuruz, kirada kalıyor olabiliriz ama biz bu ülkede kiracı değiliz, olmayı da düşünmüyoruz. Bu nedenle, güçlü bir sivil topluma, örgütlü yapılara ihtiyacımız var.”